Mentalno zdravlje nastavnika
"Nastavnik koji se brine o sebi, najbolje brine o učenicima."
Profesori često zanemaruju vlastito blagostanje stavljajući ga u "drugi plan".
Zanemarivanje vlastitog mentalnog zdravlja može imati štetne učinke ne samo na nastavnike već i na učenike. Djeca oduvijek traže uzore, ljude kojima se dive i žele biti slični kad odrastu. Na tom popisu uzora često se nalaze njihovi nastavnici. Nastavnici igraju ključnu ulogu u oblikovanju okruženja za učenje i direktno utječu na atmosferu u razredu i odnose među učenicima.
U današnjem svijetu, gdje su djeca stalno povezana s internetom i imaju pristup neograničenoj količini informacija, nastavnik ostaje nezamjenjiv. On nije samo izvor znanja; on je mentor, vodič, podrška i temelj u obrazovanju i životu svojih učenika. Iako tehnologija može ponuditi mnogo, ništa ne može zamijeniti toplinu, razumijevanje i podršku koju dobar nastavnik pruža. Njegova predanost i empatija stvaraju poticajno okruženje koje tehnologija ne može zamijeniti.
Sve to stavlja veliku odgovornost na nastavnika da prenese važne životne vrijednosti i znanje na način koji djeci pomaže da bolje razumiju i koriste te informacije u svakodnevnom životu.Takav uspjeh postiže samo nastavnik koji je smiren, zadovoljan i sposoban unijeti pozitivnu energiju u svoje učionice, što na kraju dovodi do boljeg učenja i uspjeha učenika.
Ako se pojave pritisci koji izazivaju stres, važno je potražiti podršku, podijeliti iskustva s kolegama i/ili vodstvom škole, zatražiti stručan savjet i stručnu podršku kako bi očuvali profesionalni integritet i ravnotežu između poslovnog i privatnog života.
Mentalno zdravlje je osobna stvar, ali zdravlje nastavnika ima veliki utjecaj na cijelu školu. Kada su nastavnici emocionalno stabilni i puni pozitivne energije, to se odražava na sve što rade. Briga o vlastitom mentalnom zdravlju nije samo korak ka osobnoj sreći, već je i dugoročno ulaganje u život.
KAKO PODRŽATI NASTAVNIKE?
Evo nekoliko načina kako se može podržati nastavnike:
1. Škole mogu organizirati treninge ili obuke o tome kako se nositi sa stresom i održati mentalno zdravlje. Također, obuke o komunikaciji i kako bolje razumjeti emocije mogu pomoći.
2. Nastavnici mogu dobiti pomoć od školskih savjetnika ili psihologa kako bi razgovarali o problemima i pronašli rješenja.
3. Omogućiti nastavnicima da ponekad rade od kuće ili imaju fleksibilnije radno vrijeme može smanjiti stres.
4. Školska uprava treba biti tu za nastavnike, pružati im jasne upute, ravnomjerno raspodijeliti posao i stvarati dobru atmosferu.
5. Organizirati redovite sastanke ili grupe podrške gdje nastavnici mogu razgovarati o svojim iskustvima i pružati si međusobno podršku.
6. Pružiti nastavnicima pristup aplikacijama za opuštanje, knjigama o smanjenju stresa ili online platformama koje im mogu pomoći.
7. Poticati nastavnike da imaju balans između posla i privatnog života, možda kroz sportske aktivnosti ili organizirane društvene događaje.
8. Redovito pohvaljivati i nagrađivati nastavnike za njihov rad može im podići moral i smanjiti stres.
9. Dati nastavnicima priliku da sudjeluju u donošenju odluka koje se tiču njih i njihovih učenika, kako bi se osjećali uključenima i manje pod stresom.
Tekst: Nika Jurković, 3.d
Fotografija: Nika Jurković, 3.d