Raise the Bar by Coca-Cola

2022-12-19

Učenici završnih razreda ugostiteljskih zanimanja, 3.fg, 3.pl i 4.h sudjelovali su u edukacijskom projektu Raise the Bar Youth kojeg je organizirala Coca-Cola Hrvatska.

Program Raise the Bar Youth namijenjen je učenicima završnih razreda ugostiteljskih i turističkih škola kako bi im se omogućilo dodatno osposobljavanje prijenosom mekih i poslovnih vještina.

Raise the Bar Youth sastoji se od pet online modula koji obuhvaćaju teorijsko znanje koje prenose stručnjaci te primjere iz prakse koje s učenicima dijele renomirani hrvatski barmeni, chefovi i poduzetnici.


Kroz nekoliko tjedana pod nastavom strukovnih predmeta i hrvatskoga jezika uz pomoć profesorica Jadranke Kaučić, Tanje Šajn, Helene Bunjevac Grahovac i Marijane Levar odslušali smo svih pet modula. Iako smo na početku bili skeptični, na koncu smo bili oduševljeni novim znanjima koje smo dobili od renomiranih stručnjaka iz područja ali najdragocjenija su nam bila iskustva poduzetnika ugostitelja iz prakse.

Moduli koje smo odslušali su:

1. Komunikacija - Komunikacija je izrazito važna u ugostiteljstvu jer se kvaliteta komunikacije s gostima i kolegama odražava na kvalitetu i brzinu usluge te zadovoljstvo zaposlenika i gostiju. U modulu Komunikacija imali smo priliku upoznati različite vrste komunikacijskih vještina, s fokusom na komunikaciju s dobavljačima i gostima te rješavanje konfliktnih situacija, kako s gostima, tako i s kolegama. 

2. Timski Rad - Modul Timski rad stavio je naglasak na važnost timskog rada i omogućio nam upoznavanje različitih oblika timskog rada, organizacije rada u timu te kako upravljati vremenom. Izučavajući ovaj modul uočili smo sve prednosti učinkovitog timskog rada koji svim članovima tima posao čini jednostavnijim i jasnijim, povećava usmjerenost na zajednički cilj te smanjuje mogućnosti za konflikte. 


3. Poslovno planiranje - Poslovno planiranje jedan je od najvažnijih elemenata kako na radnom mjestu, tako i prilikom samozapošljavanja ili otvaranja vlastitog ugostiteljskog objekta ili obrta. Kroz modul naučili smo izraditi poslovni plan te upoznati cjelokupni proces, regulative, kao i prilike i zapreke u svijetu poslovanja. Isto tako upoznali smo se s važnošću poslovnog planiranja te strukturom i funkcijom poslovnog plana.

4. Financijska pismenost - je izrazito važna za zapošljavanje, ali je isto tako sastavni dio svakodnevnih radnih zadataka budućih djelatnika u ugostiteljstvu. U ovom modulu smo stekli osnovna znanja o svijetu financija i razvili smo sposobnost razumijevanja osnova financijske pismenosti i upravljanja novcem. 


5. Samozapošljavanje -  tijekom ovog modula dobiti smo uvid u mogućnosti samozapošljavanja, upoznati proces i osnovne elemente samozapošljavanja kroz proces razrađivanja poslovne ideje te postavljanja i ostvarivanja ciljeva.

Kako smo odslušali sve module i uspješno riješili sve testove prijavili smo se na Coca Colin natječaj Raise the bar Youth u kojem će najbolja škola dobit će novčanu nagradu u iznosu od 6.500 eura (48.974,25 kuna) za nabavu potrebne opreme ili materijala koji će olakšati izvođenje nastave. Tri najbolje škole dobivaju plakete i ekskluzivno predavanje uživo koje će se održati u prostorijama pojedine škole. Predavanje uživo održat će stručnjaci iz područja ugostiteljstva i/ili hotelijerstva u Hrvatskoj, a tema predavanja prilagodit će se s obzirom na dostupne smjerove u dobitničkoj školi. 

Rezultati natječaja očekuju se sredinom veljače. Puni nade očekujemo rezultate jer bi nam financijska nagrada pomogla za nabavu potrebne opreme za specijalizirane učionice u ugostiteljstvu.

Redakcija lista drži palčeve našim ugostiteljima! Sretno!

Marko Tonček, 3.fg